#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Zajęcia dodatkowe z j. angielskiego

Drodzy uczniowie, udostępniamy harmonogram zajęć dodatkowych z języka angielskiego w ramach projektu „Szkoły przyszłości – wsparcie jakości kształcenia ogólnego w SP EuroSzkoła i Prywatnym Liceum Ogólnokształcącym w Koszalinie”


GRUPA 1 :

1) 01.10.2024 r. (wtorek), godz. 8:00 – 8:45 , sala 24 A.

2) 15.10.2024 r. (wtorek), godz. 8:00 – 8:45 , sala 24 A.
3) 29.10.2024 r. ( wtorek ), godz. 8:00 – 8:45 , sala 24 A.

4) 12.11.2024 r. (wtorek ), godz. 8:00 – 8:45 , sala 24 A.

5) 26.11.2024 r. ( wtorek), godz. 8:00 – 8:45 , sala 24 A.

6) 10.12.2024 r. (wtorek) ,godz. 8:00 – 8:45 , sala 24 A.

GRUPA 2 :

1).08.10.2024 R. (wtorek ), godz. 8:00 – 8:45 , sala 24 A.

2) 22.10.2024 r. (wtorek), godz. 8:00 – 8:45 , sala 24 A.
3) 05.11.2024 r. ( wtorek ), godz. 8:00 – 8:45 , sala 24 A.

4) 19.11.2024 r. (wtorek ), godz. 8:00 – 8:45 , sala 24 A.

5) 03.12.2024 r. ( wtorek), godz. 8:00 – 8:45 , sala 24 A.

6) 17.12.2024 r. (wtorek) ,godz. 8:00 – 8:45 , sala 24 A.

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie


„Szkoły przyszłości – wsparcie jakości kształcenia ogólnego w Szkole Podstawowej EuroSzkoła i Prywatnym Liceum Ogólnokształcącym”

Finansowany w ramach Regionalnego Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach działania FEPZ.06.09 Edukacja ogólna, zakres interwencji: 
Wsparcie na rzecz szkolnictwa podstawowego i średniego (z wyłączeniem infrastruktury).

Celem głównym projektu jest poprawa jakości i dostępności kształcenia ogólnego w szkołach:

  1. SZKOŁA PODSTAWOWA EUROSZKOŁA
  2. PRYWATNE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE

Mieszczących się w Koszalinie, w województwie zachodniopomorskim. Objętych wsparciem zostanie 189 uczniów (z czego 130 dziewcząt) oraz 33 nauczycieli (z czego 27 kobiet) z dwóch szkół kształcenia ogólnego na terenie miasta Koszalin.

Cel główny zostanie osiągnięty poprzez następujące cele szczegółowe:

  1. Rozwój umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów, poprzez prowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych i rozwijających z matematyki, angielskiego zajęć rozwijających zainteresowania ze strzelectwa dla 16 grup po 6-8 os, warsztaty nauki umiejętności podstawowych i przekrojowych oraz warsztatów z wykorzystaniem grywalizacji i zabawy dla 120 uczniów.
  2. Rozwój kompetencji społeczno-obywatelskich i przedsiębiorczych dla 96 uczniów przez prowadzenie warsztatów, szkoleń, zajęć z wykorzystaniem nowoczesnych technologii TIK,
  3. Rozwój kompetencji cyfrowych wśród 45 uczniów i 20 nauczycieli.
  4. Wsparcie z zakresu doradztwa zawodowego poprzez prowadzenie indywidualnych spotkań z uczniami, prowadzenie warsztatów kształtujących predyspozycje osobowościowo-społeczne oraz zakup narzędzi z diagnozą predyspozycji oraz informacją zwrotną dla 189 uczniów.
  5. Wsparcie psychologiczne dla uczniów poprzez przeprowadzenie diagnozy stanu emocjonalnego i funkcjonowania uczniów w szkole wraz z raportami i informacją zwrotną oraz prowadzeniem indywidualnych sesji dla 189 uczniów.
  6. Wsparcie kadry poprzez realizacje cyklu szkoleń dla 33 nauczycieli,
  7. Zapewnienie dostępu do nowoczesnych pomocy dydaktycznych oraz działania z zakresu edukacji włączającej poprzez zakup wyposażenia w dwóch placówkach.

REZULTATY: ZMIANA SYTUACJI UCZESTNIKÓW

Zmiana w sytuacji aktualnych uczniów to przede wszystkim poprawa ich stanu psychologiczno-emocjonalnego (poprzez objęcie ich wsparciem psychologiczno- pedagogicznym). U uczniów zaobserwowano m.in.: depresje, stany paniki, lęki, samookaleczanie się, problemy z odżywianiem, alienację, zaburzenia emocjonalne, zachowania agresywne i autoagresywne. Poprawa tego stanu przełoży się zarówno na samopoczucie (w tym motywację) uczniów do nauki, jak i pozytywnie wpłynie na atmosferę w klasach i całej szkole. Na zmianę w postaci zwiększenia motywacji do nauki wpłyną także dodatkowe – prowadzące w interesujących, atrakcyjnych metodach – zajęcia, umożliwiające zarówno wyrównanie braków edukacyjnych, jak i rozwijanie zainteresowań. Działanie to sprzyja budowaniu w uczniach trwałej postawy uczenia się przez całe życie. Elementem wspomagającym budowanie takiej postawy będzie doradztwo edukacyjno-zawodowe. U wielu uczniów (wynik- w dużej mierze – lockdownu, ale też czerpania wiedzy z internetu) zauważa się obniżone samopoczucie i poziom własnej wartości. Rzutuje to na ocenę posiadanych predyspozycji, możliwości a także podejmowane decyzje edukacyjne. Wsparcie w ramach projektu pomoże uczniom odzyskać niezniekształcony wizerunek osoby oraz wiarę posiadane zasoby i możliwości. Tym samym zmotywować do samorozwoju.

REZULTATY: ZMIANA SYTUACJI SZKÓŁ

Zmiana w odniesieniu do placówek szkolnych zostanie osiągnięta przez następujące działania:

  1. wsparcie potencjału dydaktycznego – zakupiony w ramach projektu sprzęt i pomoce dydaktyczne będą wykorzystywane także po jego zakończeniu
  2. Wsparcie rozwoju umiejętności zawodowych kadry
  3. Implementację metod/działań z zakresu edukacji włączającej

Skutkiem ww. działań będzie trwałe zapewnienie przez szkoły objęte projektem równego dostępu do wysokiej jakości kształcenia włączającego uczniów z różnych grup społecznych i z różnymi potrzebami edukacyjnymi.

Projekt pn.:„Szkoły przyszłości – wsparcie jakości kształcenia ogólnego w SP EuroSzkoła i Prywatnym Liceum Ogólnokształcącym w Koszalinie” 

∙ Nr projektu: FEPZ.06.09-IP.01-0041/23

∙ Beneficjent: Fundacja Oświatowa – Europejskie Centrum Edukacyjne

∙ Partner projektu: Fundacja Instytut Nowoczesnej Edukacji

∙ Całkowita wartość projektu: 662 438,75 zł

∙ Kwota dofinansowania:  595 233,75 zł

∙ Okres trwania projektu: 01.01.2024-31.12.2025