Zajęcia dodatkowe z j. angielskiego
Drodzy uczniowie, udostępniamy harmonogram zajęć dodatkowych z języka angielskiego w ramach projektu „Szkoły przyszłości – wsparcie jakości kształcenia ogólnego w SP EuroSzkoła i Prywatnym Liceum Ogólnokształcącym w Koszalinie”
GRUPA 1 :
1) 01.10.2024 r. (wtorek), godz. 8:00 – 8:45 , sala 24 A.
2) 15.10.2024 r. (wtorek), godz. 8:00 – 8:45 , sala 24 A.
3) 29.10.2024 r. ( wtorek ), godz. 8:00 – 8:45 , sala 24 A.
4) 12.11.2024 r. (wtorek ), godz. 8:00 – 8:45 , sala 24 A.
5) 26.11.2024 r. ( wtorek), godz. 8:00 – 8:45 , sala 24 A.
6) 10.12.2024 r. (wtorek) ,godz. 8:00 – 8:45 , sala 24 A.
GRUPA 2 :
1).08.10.2024 R. (wtorek ), godz. 8:00 – 8:45 , sala 24 A.
2) 22.10.2024 r. (wtorek), godz. 8:00 – 8:45 , sala 24 A.
3) 05.11.2024 r. ( wtorek ), godz. 8:00 – 8:45 , sala 24 A.
4) 19.11.2024 r. (wtorek ), godz. 8:00 – 8:45 , sala 24 A.
5) 03.12.2024 r. ( wtorek), godz. 8:00 – 8:45 , sala 24 A.
6) 17.12.2024 r. (wtorek) ,godz. 8:00 – 8:45 , sala 24 A.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
„Szkoły przyszłości – wsparcie jakości kształcenia ogólnego w Szkole Podstawowej EuroSzkoła i Prywatnym Liceum Ogólnokształcącym”
Finansowany w ramach Regionalnego Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach działania FEPZ.06.09 Edukacja ogólna, zakres interwencji:
Wsparcie na rzecz szkolnictwa podstawowego i średniego (z wyłączeniem infrastruktury).
Celem głównym projektu jest poprawa jakości i dostępności kształcenia ogólnego w szkołach:
- SZKOŁA PODSTAWOWA EUROSZKOŁA
- PRYWATNE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Mieszczących się w Koszalinie, w województwie zachodniopomorskim. Objętych wsparciem zostanie 189 uczniów (z czego 130 dziewcząt) oraz 33 nauczycieli (z czego 27 kobiet) z dwóch szkół kształcenia ogólnego na terenie miasta Koszalin.
Cel główny zostanie osiągnięty poprzez następujące cele szczegółowe:
- Rozwój umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów, poprzez prowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych i rozwijających z matematyki, angielskiego zajęć rozwijających zainteresowania ze strzelectwa dla 16 grup po 6-8 os, warsztaty nauki umiejętności podstawowych i przekrojowych oraz warsztatów z wykorzystaniem grywalizacji i zabawy dla 120 uczniów.
- Rozwój kompetencji społeczno-obywatelskich i przedsiębiorczych dla 96 uczniów przez prowadzenie warsztatów, szkoleń, zajęć z wykorzystaniem nowoczesnych technologii TIK,
- Rozwój kompetencji cyfrowych wśród 45 uczniów i 20 nauczycieli.
- Wsparcie z zakresu doradztwa zawodowego poprzez prowadzenie indywidualnych spotkań z uczniami, prowadzenie warsztatów kształtujących predyspozycje osobowościowo-społeczne oraz zakup narzędzi z diagnozą predyspozycji oraz informacją zwrotną dla 189 uczniów.
- Wsparcie psychologiczne dla uczniów poprzez przeprowadzenie diagnozy stanu emocjonalnego i funkcjonowania uczniów w szkole wraz z raportami i informacją zwrotną oraz prowadzeniem indywidualnych sesji dla 189 uczniów.
- Wsparcie kadry poprzez realizacje cyklu szkoleń dla 33 nauczycieli,
- Zapewnienie dostępu do nowoczesnych pomocy dydaktycznych oraz działania z zakresu edukacji włączającej poprzez zakup wyposażenia w dwóch placówkach.
REZULTATY: ZMIANA SYTUACJI UCZESTNIKÓW
Zmiana w sytuacji aktualnych uczniów to przede wszystkim poprawa ich stanu psychologiczno-emocjonalnego (poprzez objęcie ich wsparciem psychologiczno- pedagogicznym). U uczniów zaobserwowano m.in.: depresje, stany paniki, lęki, samookaleczanie się, problemy z odżywianiem, alienację, zaburzenia emocjonalne, zachowania agresywne i autoagresywne. Poprawa tego stanu przełoży się zarówno na samopoczucie (w tym motywację) uczniów do nauki, jak i pozytywnie wpłynie na atmosferę w klasach i całej szkole. Na zmianę w postaci zwiększenia motywacji do nauki wpłyną także dodatkowe – prowadzące w interesujących, atrakcyjnych metodach – zajęcia, umożliwiające zarówno wyrównanie braków edukacyjnych, jak i rozwijanie zainteresowań. Działanie to sprzyja budowaniu w uczniach trwałej postawy uczenia się przez całe życie. Elementem wspomagającym budowanie takiej postawy będzie doradztwo edukacyjno-zawodowe. U wielu uczniów (wynik- w dużej mierze – lockdownu, ale też czerpania wiedzy z internetu) zauważa się obniżone samopoczucie i poziom własnej wartości. Rzutuje to na ocenę posiadanych predyspozycji, możliwości a także podejmowane decyzje edukacyjne. Wsparcie w ramach projektu pomoże uczniom odzyskać niezniekształcony wizerunek osoby oraz wiarę posiadane zasoby i możliwości. Tym samym zmotywować do samorozwoju.
REZULTATY: ZMIANA SYTUACJI SZKÓŁ
Zmiana w odniesieniu do placówek szkolnych zostanie osiągnięta przez następujące działania:
- wsparcie potencjału dydaktycznego – zakupiony w ramach projektu sprzęt i pomoce dydaktyczne będą wykorzystywane także po jego zakończeniu
- Wsparcie rozwoju umiejętności zawodowych kadry
- Implementację metod/działań z zakresu edukacji włączającej
Skutkiem ww. działań będzie trwałe zapewnienie przez szkoły objęte projektem równego dostępu do wysokiej jakości kształcenia włączającego uczniów z różnych grup społecznych i z różnymi potrzebami edukacyjnymi.
Projekt pn.:„Szkoły przyszłości – wsparcie jakości kształcenia ogólnego w SP EuroSzkoła i Prywatnym Liceum Ogólnokształcącym w Koszalinie”
∙ Nr projektu: FEPZ.06.09-IP.01-0041/23
∙ Beneficjent: Fundacja Oświatowa – Europejskie Centrum Edukacyjne
∙ Partner projektu: Fundacja Instytut Nowoczesnej Edukacji
∙ Całkowita wartość projektu: 662 438,75 zł
∙ Kwota dofinansowania: 595 233,75 zł
∙ Okres trwania projektu: 01.01.2024-31.12.2025